Aprīlī “Putna stunda” aicina darīt labus darbus putnu labā

Foto: Edgars Lediņš

Putna stunda” ir Latvijas Ornitoloģijas biedrības izglītības programmas “Putni un mēs” ikmēneša aktivitātes nosaukums. Katru mēnesi mācību gada garumā aicinām skolēnus un citus interesentus iesaistīties kāda uzdevuma veikšanā. Līdz šim ir bijis brīvi jāizvēlas kāda putnu suga, jāraksturo tās izskats, atšķiršana no līdzīgām sugām, jāizpēta, kur suga pārziemo, jāizpēta tās biotops un ligzdošanas paradumi, kā arī tās balss un jānoskaidro, kāds ir sugas stāvoklis Latvijā.

Aprīlī aicinām tevi apdomāt, ko cilvēks var darīt izvēlētās putna sugas labā. Vai šai sugai var izlikt būrīšus? Varbūt jādomā par to, kā kopjam savu dārzu? Arī tām sugām, kas nav retas un apdraudētas, var būt svarīgi tas, ko dara vai nedara cilvēks.

No tevis mēneša beigās sagaidām materiālu par to, ko cilvēks var darīt attiecīgās putna sugas labā. Tā kā ārkārtas situācijas laikā iespējas par uzzināto pastāstīt citiem ir ierobežotas, šoreiz šis nav obligāts uzdevums. Taču, ja būsi atradis radošu pieeju, kā citus informēt par iespējām palīdzēt putniem, mēs to novērtēsim.

Ja pildīji uzdevumu iepriekšējos mēnešos, tev jāizvēlas tā pati putnu suga, ko jau esi sācis iepazīt.

Par paveikto ziņo mums, rakstot uz e-pasta adresi putni@lob.lv. Ja tev ir tāda iespēja, dalies ar attēliem un paveikto sociālajos tīkos, izmantojot tēmturi #putnastunda.

Ja vēlies pievienoties aktivitātei, nekas nav nokavēts! Vari izpildīt iepriekšējo mēnešu uzdevumus un atsūtīt mums atskaiti arī par tiem.

Oktobra uzdevumu atradīsi šeit.

Novembra uzdevumu atradīsi šeit.

Decembra uzdevumu atradīsi šeit.

Janvāra uzdevumu atradīsi šeit.

Februāra uzdevumu atradīsi šeit.

Marta uzdevumu atradīsi šeit.

Kad visi uzdevumi būs paveikti, aktīvākie pētnieki iegūs iespēju doties ekskursijā dabā kopā ar īstenu putnu pazinēju vai saņems iespēju savā skolā, pulciņa nodarbībā vai citā grupā satikt Latvijas Ornitoloģijas biedrības pārstāvi, kurš ieradīsies ciemos ar neatkārtojamu “Putna stundu”. Ņemot vērā īpašo situāciju, rezultātus apkoposim maijā, taču ekskursiju vai lekciju aktīvākajiem dalībniekiem piedāvāsim rudenī.