Torņu atrašanās vietas

Nr.
p.k.
Vieta Ceļa apraksts
1. Lubāna D dambis (Madonas rajons) Lubāna dienvidu dambis apjož Lubāna ezera dienvidu galu un kā ceļš savieno Nagļus ar Barkavas – Degumnieku ceļu. Putnu vērošanas tornis atrodas dambja malā ezera krastā netālu no Vecmalmutas ietekas Īdeņas kanālā. Piebraukšana no Jēkabpils – Rēzeknes šosejas puses caur Nagļiem vai no Madonas puses caur Barkavu līdz Meirānu kanālam un tad gar to virzienā uz Nagļiem.Skatīt karti, jpgKarte, pdf
2. Zvidzes kanāls(Madonas rajons) Zvidzes kanāla putnu tornim visērtāk piekļūt no Degumnieku – Gaigalavas ceļa puses, kā orientieru izmantojot Aiviekstes izteku no Lubānas ezera. Zvirdzes kanāla dambis atzarojas no Degumnieku – Gaigalavas ceļa aptuveni trīs kilometrus no Aiviekstes iztekas uz Degumnieku pusi un norobežo iedambētā Lubāna ezera rietumu krastu. Nogriežoties pa dambi, pa to jābrauc aptuveni pieci kilometri. Tornis atrodas dambja malā.Skatīt karti, jpgKarte, pdf
3. Orenīši(Rēzeknes rajons) Tornis atrodas Orenīšu kalnā atsevišķa dīķu rajona vidū. Vispirms jānokļūst Nagļos (Jēkabpils – Rēzeknes šoseja, Varakļānos jānogriežas uz Nagļiem; var braukt arī no Madonas puses caur Meirāniem un Īdeņu vai no Rēzeknes – Balvu šosejas puses). Nagļos jābrauc līdz tiltam pār Maltas – Rēzeknes kanālu, pie kura ciema centra pusē redzēsiet ceļu, kas slēgts ar barjeru (tai vajadzētu būt atvērtai). Pa šo ceļu jābrauc līdz dīķa malai, kur pa pirmo dambi jānogriežas pa labi un jābrauc līdz dambju krustojumam dīķu vidū. Tur jānogriežas pa kreisi un jābrauc līdz otrajam dambju krustojumam, no kura labajā pusē redzēsiet pakalnu ar torni tā galā. Griezieties pa labi un brauciet līdz tornim.Skatīt karti, gifKarte, pdf
4. Kuiviži(Limbažu rajons) Lai atrastu Kuivižu torni, jābrauc pa Rīgas – Tallinas šoseju Ainažu virzienā. Orientieris ir autobusa pietura „Šķūņmeži” (nākamā pietura aiz Kuivižiem). Tūlīt aiz pieturas (ceļa jūras pusē) jānogriežas pa kreisi „zem ķieģeļa” uz mājām vedošā celiņā, pa kuru jāpabrauc garām vienām un jāizbrauc cauri otru māju pagalmam. Māju saimniekus vēlams informēt par savas ierašanās iemesliem. Tūlīt aiz pagalma jāpagriežas pa labi (uz Ainažu pusi) un turpat 50 m tālāk arī vēlams atstāt auto – līdz tornim paliek aptuveni 500 – 700 m, ko jānoiet kājām.Skatīt karti, gifKarte, pdf
5. Seda(Valkas rajons) Sedas tīrelis atrodas Valkas rajonā netālu no Strenčiem. Piebraukšana no Valmieras – Valkas šosejas, Strenčos nogriežoties virzienā uz Jercēniem. Izbraucot cauri Jercēniem (nenogriežoties uz Ēveli), iepretim Jaunjercēnu parkam jānogriežas pa labi un pa nelielu zemes ceļu jābrauc aptuveni pieci kilometri līdz purva malai. Putnu novērošanas tornis atrodas uz dambja starp izstrādātajiem kūdras karjeriem.Skatīt karti, jpgKarte, pdf
6. Engures bāze(Tukuma rajons) Piebraukšana pa Jūrmalas – Kolkas ceļu P131. Braucot no Jūrmalas puses, aptuveni vienu kilometru aiz Bērzciema jānogriežas pa kreisi uz Engures ornitoloģiskās pētniecības centru, kas atrodas Engures ezera krastā. Te transports jāatstāj un jādodas tālāk pa gājēju ceļu gar ezera krastu virzienā uz ziemeļiem. Putnu vērošanas tornis atrodas ezera krastā nepilnus divus kilometrus no ornitoloģiskās pētniecības centra.Skatīt karti, jpgKarte, pdf
7. Ķūļciems(Talsu rajons) Ķūļciema tornis atrodas Talsu rajonā Engures ezera rietumu krastā iepretim Ķūļciemam. Visērtākā piebraukšana ir no Mērsraga puses gar Engures ezera ziemeļu galu, īsi pirms Kūļciema nogriežoties pa kreisi (norāde uz Engures ezeru) un aptuveni pēc viena kilometra nogriežoties vēlreiz pa kreisi mežā. Tornis atrodas ezera krastā.Skatīt karti, jpgKarte, pdf
8. Pape (Liepājas rajons) Pape atrodas Latvijas dienvidrietumos jūras krastā tikai aptuveni 10 km no Lietuvas robežas, 55 km no Liepājas. Braucot no Rīgas jāizvēlas autoceļi A9 (līdz Liepājai) un A11 (līdz Rucavai). Pēdējais ceļa posms ir Rucava – Pape. Par ierašanos Papē var uzskatīt to brīdi, kad izbraucot no meža šķērsojat tiltu, un priekšā paveras Papes ezera dienvidaustrumu stūra pļavas un krūmāji. ezers ļoti aizaudzis un pirmos ūdens klajumus ieraudzīsiet tikai pēc vairākiem kilometriem pašā ezera dienvidu galā. Šajā vietā ir uzbūvēts putnu tornis. Tas ir viegli pamanāms, jo atrodas netālu no ceļa labajā pusē.Skatīt karti, jpg